Tänd ett ljus

söndag 2 november 12:07 e m kl. 12:07 | Publicerat i Höst, Me like, Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Det bästa med den här grå och regniga årstiden är helt klart alla levande ljus.
Jag går runt och tänder alla lyktor och ljusstakar jag kan hitta och maken springer efter, svettas och suckar och tar av sig plagg efter plagg.
– Måste du verkligen tända fem ljus på soffbordet, tre på tavellisten, två i fönstret och sjuttontusen i köket? Det blir ju hundra grader här inne!

Jag bara skakar på huvudet och himlar lite med ögonen åt hans oförstående och illasinnade beundran av min mysbelysning. Han får helt enkelt springa omkring i kallingar tycker jag. 😀

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det kan ju va mysigt o ha mannen springandes i kallingarna oxå!(bara kalsongerna är snygga)
    Jag tänder oxå massor av ljus plus brasa så vi fryser inte!!
    Ha en skön söndag
    Kram

  2. Jag är också helt galen i att tända ljus den här tiden! Ju fler desto bättre =) Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla


Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.