Uppförsbacke

måndag 10 november 16:00 e m kl. 16:00 | Publicerat i Älskade vännen, Kärlek | 1 kommentar

Har inte uppdaterat om Älskade vännen på länge.
Hon kämpar på, den underbara människan.
Ibland är det uppförsbacke. Ibland är det raksträcka.

Tyvärr kan man inte påstå att hon fått känna på en enda nerförsbacke sedan den förbannade olyckan. Knappt en lätt lutning.

Sist tror jag att jag skrev att hon äntligen skulle få lite mer renodlad experthjälp, att de som verkligen kan och vill skulle få möjligheten att träffa henne, sporra henne, utveckla henne.

Efter veckorna hos dessa vackra människor, hade hon lite mer liv i ögonen, lite mer jävlar anamma i kroppen.

Solskenspromenader kan göra det. Att få lukta på blommor och sedan ha dem bredvid sig i sitt rum kan göra det. En daglig dusch kan göra det. Vänliga kramar, uppmuntrande leenden, stimulerande aktiviteter kan göra det.

Det är uppåt väggarna att hon inte får det alltid, varje vecka, varje dag.
(Inget ont om de människor som försöker, men som inte får tiden att räcka till. Som har massvis med uppgifter de ska hinna med på så kort tid som möjligt. Som är frustrerade för att de inte kan sitta ner och prata, hålla handen. Dem tycker jag om. Så väldigt, väldigt mycket.)

Hon fick dock åka tillbaka till rehab-/sjukhusrummet i staden strax norr om min stad efter ett par tre veckor. Samma människor, samma gamlingar som hasar omkring i trådslitna morgonrockar som sett bättre dagar, samma stönande och jämrande från strokedrabbade patienter.

Och jag blir sådär irriterad igen.heart
Står handfallen och känner mig hjälplös över att hon blir skickad från ena instansen till den andra.
Förbannad för att ingen verkar vilja ta ansvar, hjälpa henne att få tillbaka sig själv.
Sorgsen därför att jag saknar henne så att det gör ont i hjärtat.

Nu är hon flyttad igen.
Finns nu i samma stad som jag. Nära, men ändå inte.

Igår ringde hennes älskade och sa att det var något igen.
Peggen hon får mat genom strular. Tror de.
Annars kan det vara magen. Tarmarna kanske.
Röntgen.
Igen.

Det är alltid något.
Alltid, alltid något.
Min älskade vän.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

