Reflextioner

fredag 28 november 8:01 f m kl. 08:01 | Publicerat i Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Jag har en sån där gammal reflex hängande på min jacka. Nyinköpt förvisso, men ändå av den gamla skolan – du vet de där tjocka, lite småotympliga grejerna.

Den hänger i ett snöre i ena fickan på jackan. Och den trillar konstant av. Jag blir galen!lars
Här försöker man vara förutseende och ordentlig i vintermörkret, och så envisas den rackaren med att lösas upp i knuten som jag har försökt göra oupplöslig.

Var och köpte en present till våra kompisars nyfödde kille häromveckan och såg då en hel hink full med de där nya, platta och roliga reflexerna. Tittade lite på dem, men tänkte:
Jag har ju faktiskt redan köpt en tjockreflex, så jag klarar mig!

Men nu när jag råkar ut för hör-ett-klonk-vänder-mig-om-ser-att-reflexen-trillat-av-IGEN-incidenter hela tiden, så går mina funderingar skarpt åt ett nytt inköp. Vad sägs om Monster Lars till exempel? 😀
Fler fina reflexer finns bland annat hos DobiDobi.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Tyvärr har jag precis samma problem. Jag har en reflex på min handväska oxå o igår snodde den ihop sig med jackreflexen! Kul när jag skulle ha upp mobilen som ringde o två reflexer i tät sammanslutning!!Det kanske vore bättre med en sån reflex du visar. Jag ska inhandla en sån innan jag blir tokig!!!!!
    Tack för tipset
    Ha en skön helg
    Kram Carina

  2. Tycker det är kul att du kallar det för tjock-reflex :o), precis som tjock-tv och tjock-mobil!! Hehehe..

    jag fattar inte varför jacktillverkare inte kan sy in snygga ränder med reflexband i jackorna, så slapp man krångla med hängande och lossnande reflexer..


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

