Torsdagsnjutning

torsdag 15 april 15:47 e m kl. 15:47 | Publicerat i Hemma, Me like, Trädgård, Vardagsfunderingar, Vår | Lämna en kommentar

Sitter i en skön fåtölj på träterrassen med W i min famn. Solen skiner och här där husets vinkel ger lä för vinden är det riktigt varmt och gott.

Jag har rullat upp jeansen och har fötterna på bordet framför mig. Sigge ligger och njuter på en solskensuppvärmd fläck en bit härifrån.
Grillen står och väntar på makens hemkomst.

Idag har jag också hunnit med att plantera de fina blommorna jag köpte igår; hortensia, pelargonior, penséer, buxbom, murgröna och några väldoftande vita hängande blommor som jag inte kan namnet på. Tillsammans med de supersnygga nyinförskaffade stjärnkloten som jag tänkte sätta belysning i skänker de sannerligen fägring till terrassen. Är mycket nöjd faktiskt.

Ja, nu är det rätt gott att leva 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

