Färdigbakad bebis

tisdag 22 juni 16:59 e m kl. 16:59 | Publicerat i Barn, Kollegor, Vänner, Wilmer | Lämna en kommentar

Idag har jag haft en mycket trevlig kollega/vän på frukost. Hon tog med nybakade bullar från bageriet och vi pratade och pratade. Mest om hennes nära förestående förlossning och om hur livet totalt förändrar sig efter att de små kommit.

Jag, som hade en otroligt positiv och härlig upplevelse av allt, delade gärna med mig av det jag varit med om.

Hon är så söt i sin stora mage och jag var så klart tvungen att känna på den. Det var ju inte alltför länge sedan som jag själv gick omkring med en sån och det var nästan så att jag saknade det lite. Det var så mysigt att stryka med handen på magen, känna sparkarna där innifrån, hur bebisen ändrade på sig, hickade, bökade.

Oavsett hur otymplig och klumpig man kände sig i slutet, så var tiden med en växande mage så otroligt glädjefylld och spännande. Kanske hade jag en väldig tur, men jag mådde fantastiskt bra och älskade att vara gravid.

Färdigbakad W i magen. Foto Fia Hållander

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.