Idag är det höst

tisdag 24 augusti 19:42 e m kl. 19:42 | Publicerat i Höst, Shopping, Vardagsfunderingar, Väder | 6 kommentarer

Idag har jag gjort första höstinköpet – en riktigt mysig kofta.

Den är stickad, brun och så pass lång att den täcker lilla gumpen (ju äldre man blir, desto mer resonabel blir man angående varma rumpor, det säger jag bara). Dessutom hade jag en rabattkupong på 30%, vilket gjorde den helt klart prisvärd. Yay för Lindex!

Och ska man tro väderleken, så har den också slagit över till höst. Under dagen har det varit mindre storm ute, så pass att våra utemöbler tagit sig en svängom på altanen och gjort en vurpa ut på gräsmattan.

Hujedamej, snart är det väl dags att plocka fram värmeljusen också.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja idag har det varit höst. Det bästa med hösten måste ju vara just det där – få shoppa nytt och gömma rumpan i tjocka mysiga koftor :-).

    • Haha, precis 😀

  2. Här är det sommar fortfarande, dom har lovat en massa regn men det har bara kommit på natten som tur är. Jag längtar ändå lite till myshösten .. P&K

    • Fortfarande storm här nere – det känns extra mycket när man kör en Honda f**ta kan jag säga 😀 Längtar inte alls kan jag säga. Puss ♥

  3. Höst verkligen! Inhandlade en kofta jag med på MQ. Och tände värmeljus överallt igårkväll… De plus Flowerpoten värmde fint på Tågaborg igår. Mys…..

    • Men är det inte för tidigt? Tänk att vi var på P&Ps bröllop för tre år sedan denna dagen – då var det ju jättefint! Brrrr säger jag (och tjihoo för fina lampor!)


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

