Världens nyaste IKEA

söndag 5 september 16:38 e m kl. 16:38 | Publicerat i IKEA, Me like, Shopping, Vänner | 4 kommentarer

Nu har jag premiärpromenerat igenom hela det stora nya IKEA-varuhuset tillsammans med Pernilla. För första gången på, ja, flera år kom vi nog fram till (!), var det bara hon och jag. Inga barn, män eller hundar. Bara vi två och ett enormt, outforskat IKEA vid våra fötter.

Fantastiskt!

Vi tillbringade några timmar med att promenera igenom alla avdelningar, kika på en massa spännande saker, irritera oss över att de inte tagit fram tillräckligt många påslakan av de som de sålde billigt nu under premiärdagarna, eller att de inte tömt den hiss (?) som tydligen innehöll de hyllplan som Pernilla var ute efter (och hissen kan man ju inte få tillgång till förrän på kvällen när varuhuset är tomt – det fattar väl vem som helst – eh?), klämma och känna på ramar och handdukar och ivrigt sniffa in kanelbullsdoften vid kassorna.

Därefter tog vi en tur in på shoppingcentrat bredvid och satte oss på Wayne’s med varsin stor kopp latte/moccha latte och njöt av ett gott dagsverke.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Starkt jobbat, brudar! Jag tyckte inte alls att det var särskilt jobbigt där inne idag. Jag är van vid Malmös IKEA med sjuuuukt mycket folk alltid, inte bara på premiärveckan, så Helsingborgs IKEA var en baggis. 😉

    Härligt att ni fick IKEA-turen på tu man hand – utan vovvar, barn och män.

    Jag ligger på hallgolvet och skruvar ihop det skoskåp som följde med mig hem idag. En skruv är missbildad och oanvändbar så jag kommer inte få ihop skiten idag. You gotta love IKEA, right? 😉

    • Hahahaha! Peppar, peppar så har jag nog bara råkat ut för det typ en gång – och då hade maken en hel massa skruvar i verktygslådan att välja mellan, så det löste sig ändå. Men man blir ju förbannad när c inte kan skruvas fast i 7 eller del fyrkant inte passar i del Göran 😀

      Tyckte inte heller det var farligt – som en vanlig helg liksom. Det är ju rätt stort nu och sväljer en stor del människor. Annars är jag en stark förespråkare för typ tisdagskvällar 🙂 Hur gick det med skoskåpet?

  2. Skönt när man får gå o filosofera i lugn o ro utan familjen. När jag är deppig kan jag åka till Ikea o bara strosa omkring o köpa lite servietter =)) Vilka I-lands problem!!
    Men va kul med ett nytt varuhus.
    Ha en skön vecka
    Kram

    • IKEA rockar 😀 Värmeljus är annars en bra ursäkt för att åka dit – förutom servetterna menar jag. Kram!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

