Trerätters i bilder

söndag 19 september 19:28 e m kl. 19:28 | Publicerat i Mat/recept | Lämna en kommentar

Det går inte att göra dem bättre än såhär (hur kan en annars så ypperlig telefon ta sådana kassa bilder?), men här är i alla fall de tre rätterna i bilder. Lite mat på en rejäl tallrik – det är då man vet att man är på en fin restaurang. Men det är sannerligen en fröjd för ögat såväl som för magen.

Riktigt gott var det hur som helst och jag kan försäkra dig, käre bror, att det gick väldigt bra för maken att äta alltihop trots x antal whisky i magen :D. Fast jag kan också meddela att en stor del av konversationen handlade om just denna ädla dryck. Tydligen finns det oändligt mycket att lära om tunnor, längden på lagringen, vilka smakkörtlar som sitter var i tungan och isens och vattnets vara och icke vara i ett (timglasigt utformat) whiskyglas. Nu är också jag lite mer utbildad. Jag vet inte riktigt när eller var jag ska använda mig av all denna kunskap, jag som inte dricker whisky. Men alltid kan det imponera på någon.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

