Otänkbart

fredag 8 oktober 22:28 e m kl. 22:28 | Publicerat i Film, Fredag, Musik, TV, Vardagsfunderingar | Lämna en kommentar

Halva Sverige verkar bänka sig framför Idol på fredagskvällarna. Här råder inte samma dyrkan dock, snarare tvärtom.

Jag ähähälskar den amerikanska versionen, där de som åker ut redan innan själva tävlingen börjar flera gånger besitter sådan talang att man ryser ända ner i tårna. Tyvärr har 97% av de svenska deltagarna inte samma inverkan på mig.

Därför blir det ofta att vi ser en film, eller kollar någon serie eller sitter med god mat och dryck och pratar hela kvällen istället.

Ikväll blev det film, nämligen Unthinkable med en av mina all-time favourites Samuel L. Jackson. Fast nu sitter jag med lite samma illamåendekänsla som de svenska Idoluttagningarna brukar resultera i. Det var nästan så jag ville att fars stora hand skulle täcka mina ögon i flera scener – så som den gjorde när jag var liten och fick stanna uppe länge men för den sakens skull inte fick drömma mardrömmar på grund av någon läskig film som far och bror tittade på.

Blir nog till att zappa efter något roligt program att slötitta på innan sänggåendet…

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

