Home alone

torsdag 14 oktober 18:03 e m kl. 18:03 | Publicerat i IKEA, Shopping, Vardagsfunderingar, Wilmer | 4 kommentarer

Maken har farit iväg för att umgås med Fabregas, Ben (the Big one) & Ingmar och lämnat mig ensam hemma med pojkarna. Fem långa dagar ska han vara borta och vara sådär grabbig som man tydligen inte kan vara i kvinnligt sällskap; dricka mängder med pints, se massvis med fotboll och hänga på pubar och i favoritlagets souvenirshop. 🙂 

Idag har jag och Lilleman varit iväg på äventyr, bland annat på IKEA och Maxi. Tjoho!
Värmeljus kan man ju inte få för mycket av.
Och mjölk behöver man.
Och gröt behöver man (iaf om man är Lilleman).

Det blev avstämning i kassan.
Igen.
Det är tredje gången på raken som jag, efter att ha scannat in varendaste liten vara ytterst noggrannt, varit tvungen att plocka ur kassarna och låta en kassörska göra exakt samma sak. Tilläggas ska att jag inte gjort fel – däremot har den mänskliga faktorn varit framme två gånger på andra sidan rullbandet (bland annat tryckte kassörskan ut kvittot innan hon scannat klart alla varor). Som resultat blir jag alltså extrakollad, vad som verkar vara varje gång jag handlar. Suger babianpung skulle jag vilja säga.

Till råga på allt gick en kampanjvara inte in för rätt pris, vilket gjorde att jag fick gå in från bilen igen till kundtjänst för att få tillbaka 50 spänn, vilket tog ytterligare en kvart av mitt liv. Suck.

Jaja. Nu är vi hemma och snart tänkte jag sätta igång maten. Därefter blir det Biggest Loser, några avsnitt av Six feet under och så har ännu en torsdag kommit och gått i våra liv.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du hade ju kunnat tagit en tripp hit när du ändå var själv 🙂

    • Det skulle jag gjort! ♥

  2. Vi åkte på avstämning på IKEA sist. Det har jag aldrig varit med om tidigare. Inte har jag sett någon annan åka på det heller. Och man har ju varit där några gånger liksom.
    Det kändes lite som om vi var anklagade för något. 😦
    Men vi hade bara rena värmeljus i påsen, så att säga.

    Kram

    • Det är precis som när man ska blåsa i en poliskontroll; Drack jag en drink imorse eller? Guuud, jag kommer inte ihåg! Gaah, tänk om det blir utslag? Man känner sig skyldig fast man vet att man inte är det 😀
      Kram


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

