Våga vägra vinterjacka

torsdag 21 oktober 9:46 f m kl. 09:46 | Publicerat i Höst, Vardagsfunderingar, Vänner, Vinter | 3 kommentarer

Kikade på termometern när jag gick upp med W. Den stod på minus. MINUS!

Men hallihallå, det är ju bara oktober! Helt klart något kosmiskt fel.

Jag vill inte ha vinterjacka än, inte leta fram tjocka tumvantar, raggsockar och lurviga mössor. Min fina dunväst får duga ett tag till med en fleecejacka under och jag får helt enkelt hålla mig i solen och undvika skugga. Förutsatt att solen fortsätter hålla sig framme idag då alltså…

Snart blir det till att ta på Lilleman något varmt och gosigt och bädda ner honom i den sköna åkpåsen i vagnen. Sigge vill ut oavsett hur kallt det blir om mattes näsa. Sen styr vi kosan mot stan för en trevlig vändate.

Händer det något trevligt för dig idag?

Vi vägrar vinterjacka och tänker på söta halmtakshus en stund istället
3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag hade också gärna skippat de tjocka tumvantarna men klockan 6 på morgonen är det så illa tvunget. Tur för mig är att jag är så varm att jag sällan behöver något tjockare än en varm tröja och min softshell light jacka.

    Annars så ska jag prova brudklänningar idag 🙂
    Första gången så det ska bli spännande! Tänkte sondera terrängen lite idag och kanske välja ut några som min blivande svägerska och syster, tillika tärnor, får titta på och säga vad de tycker.

    Tänk att man kan ha så troligt i Vinslöv av alla ställen 🙂

    Ha en bra dag på er!
    Kram

    • Så kul! Att leta bröllopsklänning var något av det roligaste tyckte jag. Såg på fb att du troligtvis hittat den du vill ha också, grattis! Kram

  2. ROLIGT i Vinslöv ska det förstås vara, inte troligt…


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

