Värsta proffset

onsdag 24 november 10:43 f m kl. 10:43 | Publicerat i Bowling, Kul, Me like, Vardagsfunderingar | Lämna en kommentar

Jag är nog världens mest ojämna bowlingspelare.

Jag kan inleda med en strike för att i nästa omgång får ner en enda pyttig liten kägla. Nästa gång blir det en spärr och därefter inget alls, nada, zip, zero. Då står tio käglor och skrattar hånfullt åt mig från andra änden av banan.

För det mesta har jag någon slags märklig vänsterskruv på klotet, men ibland går det absolut rakt fram och ibland rätt ner i rännan. Ibland tar jag i som om jag hade eld i häcken och ibland rullar det så sakta att jag hinner läsa ett kapitel ur en bok innan klotet är framme. 

Om man försöker bortse från hur triumferande det är att vinna över alla andra (vilket jag nog aldrig gjort i en bowlingomgång någongång, någonstans), så är det för det mesta riktigt roligt.

Bäst med bowling; fantastiskt snygga skor
Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

