Tumvante med fingrar

tisdag 30 november 21:32 e m kl. 21:32 | Publicerat i Snö, Vardagsfunderingar, Vinter | 4 kommentarer

Jag hade ett par riktigt sköna tumvantar för några vintrar sen. De hade mockaliknande utsida och inuti fanns en fingervante i värmande fleece eller liknande.

De var helt suveräna och stod emot såväl vind som vatten (och snö, massvis med snö).

Problemet är nu att jag bara kan hitta en av dessa vantar. Det kommer man liksom inte långt med. Då blir den hand som inte har en vante väldigt ledsen. Och till slut blå. Och stel.

Någon som har tips på var jag kan hitta tumvantar med fingrar i?

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hestra is tha’ shit!
    Köp de här:http://www.hestragloves.com/#/sv/handskar/alpine_pro/army_leather_heli_ski_mitt/ och tryck i vilken liner du vill..

  2. Jag har köpt två gånger EVEREST tumvantar. Dock i fleece men med tumvantar i. Dom var verkligen varma! Kan jag rekommendera varmt!

    • Tack för tipset! Har dock inte så bra erfarenhet av fleecevantar helt igenom, vill gärna ha vind- och vattentätt utanpå 🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

