Totalt haveri

måndag 6 december 21:27 e m kl. 21:27 | Publicerat i Me not like, Störigt, Vardagsfunderingar | 6 kommentarer

Datorn har gått bananaz. Den bara tuggar och tuggar, maler och maler. Tömde papperskorgen som var ganska full efter en fotosession häromdagen. Bara det tog minst en kvart.

Jag har provat starta i felsäkert läge och testat lite olika program. Verkar funka ok.

Jag gillar verkligen inte det här. Och att blogga från mobilen, tja det kan ju funka om jag är iväg någonstans och bara MÅSTE skriva ett inlägg (jag är ju en rätt viktig person som gör många spännande saker om dagarna, saker jag förstår ni vill läsa om). Men det håller verkligen inte i längden.

Jag har virusskydd.
Vad/vem är det som har tagit över?
Datasnille någon?

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Låter ju som att du kan ha fått ett virus på den, men det kan ju även bero på att minnet börjar bli fullt och datorn börjat klaga på grund av det eller liknande…

    I värsta fall så kan man spara ner alla dina filer, bilder mm på en extern hårddisk och formatera datorn. Det borde lösa problemet 🙂

    • Brrrr för virus…
      Tack för empatin igår, hoppas vi kan tjuva. Hahaha!

  2. Kan tänka mig att det är något program som är installerat på datorn som spökar. Får prova att avinstallera något program åt gången och testa dig fram. Se om det hjälper. Annars så får det bli att formatera om hela datorn:(. Det kan behövas göras ibland

    • Har haft experthjälp på distans (yay för TeamViewer) men den bråkar fortfarande… 😦 Kan knappt öppna datorn förutom i felsäkert läge och då funkar det inte att avinstallera så många program. Har testat ta bort de som gick, men nada förbättring tyvärr. Lutar åt uppdatering av operativsystemet, så nu sparar jag allt jag kan komma på till mina externa hårddisk. Suger, skulle man kunna säga 🙂

  3. Felet är nog att du har en PC och inte en Mac. 🙂

    • Det är ett av felen haha! Problemet var bara att alla de funktioner jag ville ha och fick till denna datorn hade kostat mig en cirkus 20 laxar i AppleStore…


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

