Vita fingrar

måndag 10 januari 17:13 e m kl. 17:13 | Publicerat i Hemma, Me like, Vardagsfunderingar | 3 kommentarer

Jag har alltid gillat vita blommor, om det så handlar om liljor, tulpaner, liljekonvaljer eller just amaryllis. Orkidéer också, men de lyckas jag alltid ta död på. Alltid. Oavsett vems skötselråd jag följer. Då har jag ändå frågat otaliga blomsterhandlare och också provat alla deras tips och trix.

Men nope. De vissnar och skrumpnar ihop fortare än jag hinner blinka.

Men min amaryllis – den blommar i alla fall fortfarande!

Än så länge ovissen och oskrumpen
3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så fiiiin! Är det den du skulle försöka skynda på till julafton?!? 🙂 Kram

  2. Jag fick en underbart fin vit orkidé av grannarna när vi hade partaj i början av dec, den är fortfarande så fin och alla blommorna är tipp topp. Men orkidéer verkar trivas som sjutton här hemma. Har för tillfället 5 st som blommar om och om igen, eller så har jag extremt bra hand om dom 🙂 kram

  3. Alltså till och med jag har ju lyckats med att få en orkide att blomma om. Jag bara struntade i att ta hand om den….:-D


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

