Grattis på födelsedagen, min älskling ♥

onsdag 16 februari 7:45 f m kl. 07:45 | Publicerat i Barn, Bebbe Bus, Födelsedag, Kärlek, Lycka, Mammastuff, Wilmer | 5 kommentarer

Min älskade son,

från den första sekund jag visste att du fanns, att ditt hjärta bultade i samklang med mitt, har jag älskat dig. Yvigt, ivrigt, glödande, häpnadsväckande. Helhjärtat.

När jag fick dig i mina armar, 07.40 den där tisdagsmorgonen, exploderade kärleken i ett enda lyckligt inferno.

Jag förundras varje dag.
Varje gång jag tittar på dig. 
Hur kan du, du perfekta lilla varelse, vara min?

Dina ögon. Uttrycksfulla, livliga, glittrande. 
Håret som blivit så pass långt att det faktiskt lägger sig i tunna slingor på öronen.
Dina läppar. Alltid vinklade uppåt i ett leende.
Magen som man inte kan låta bli att pussa, så att du skrattar sådär ljuvligt.
Låren jag älskar att blåsa på,
tårna du ivrigt viftar med.
Nacken som övergår i den mjukaste av ryggar.
Armarna du lägger runt min hals.
Fingrarna som gräver sig in i mitt hår.

Varje detalj av dig fulländad.

Idag fyller du ett år.
Mitt barn.
Mitt hjärta. 

Mamma älskar dig. Så väldigt, väldigt mycket.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Grattis grattis! Kram Helena, Emilia och Thomas

  2. Hipp hipp hurra för Wilmer på 1-årsdan! Många kramar från Alice, Cathrine & Jonas

  3. Grattis på din 1-års dag! Vår älskade lille prins! Du fanns i mitt hjärta från första dagen ♥. Önskar dig många underbara och roliga födelsedagar i framtiden (det bästa som finns är ju att fylla år, fråga mig eller din mamma).
    Stor puss och kram från tant Jenny och Andreas.

  4. Grattis lillprins! Hoppas din dag varit toppen.

  5. Stort Grattis till lillkillen som redan är 1år, hur hände det? ;). Vill gärna ses någon dag! Nästa vecka är ju sportlov så då kanske vi kan ses.
    Kram Hannah


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

