Inspiration

fredag 27 maj 13:23 e m kl. 13:23 | Publicerat i Projekt, Trädgård, Vardagsfunderingar, Vänner | Lämna en kommentar

I veckan var jag och Wilmer och hälsade på kompisar ute på landet.

Friska vindar svepte runt fälten som låg likt ett lapptäcke kring gården och efter den goda fikan gick vi en långsam och inspirerande runda i Krellans och Rickis trädgård.

Det märks att de tycker det är roligt att gräva, pyssla, plantera, bygga och göra iordning. Deras trädgård är ett litet himmelrike med små prång och skrymslen med gömda skatter och plats för rekreation.

Vart jag än vände mig, såg jag något nytt som krävde att jag skulle gå närmare, fota och gå ännu lite närmare.

Favoriten blev stegen som stod lutad mot ett träd och äpplekorgen som hängde på en utstickade gren. En hel ström av känslor och fina minnen från min barndoms dagar hos farmor och farfar på Forsgård for genom kroppen. Den idén tänker jag gladeligen stjäla så fort vår lilla Rosenapel växt till sig lite.

Jag älskar att få inspiration av andras kunskaper och intressen. Tänk så mycket ett par driftiga människor kan hitta på.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

