Suppar, svett och feber

tisdag 7 juni 20:58 e m kl. 20:58 | Publicerat i Träning, Vardagsfunderingar, Väder, Wilmer | 1 kommentar

Det här vädret är märkligt värre.

Idag har det varit så kvavt att jag kunnat se luften dallra framför mig. Sonen har haft det än värre med feber som krupit upp och ner hela dagen. Med en supp i rumpan och vällingflaska i handen somnade han dock för en stund sedan och jag hoppas att han kan sova bort en del.

Jag svettades också som en tok på kvällens pass på Friskis. Det var varmt i salen och svetten lackade på de flesta – särskilt på en av instruktörerna som var med som deltagare. Runt honom var en mindre pöl som man gärna undvek att trampa i om man säger så.

Dock tycker jag det är skönt att svettas rejält, som om man gör av med mer uppdämd energi och fler kalorier då. Då kan man med gott samvete ta sig en glass till Desperate Housewives. Eller ett glas vin, som den kvinnliga instruktören sa.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Lilla sötisen. Fick mig dessvärre att tänka på vår lille M och värmen i TH som gjorde att han fick feber. Massor med söt dricka gjorde susen då det verkligen visade sig var värmen och vätskebrist som gav feber. Hoppas han kryar på sig den lille och njut av underbara dagar för oss med. Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

