Två gånger födelsedag

söndag 12 juni 21:08 e m kl. 21:08 | Publicerat i Familj, Födelsedag, Me like | 1 kommentar

Ibland har man turen att få fira sin födelsedag flera gånger.

Jag blev firad på morgonen på födelsedagen, på kvällen samt dagen/kvällen efter. Inte illa för en numera 30-plusare.

Idag har maken grävt och jag planterat de fem vackra kaprifolerna som jag fick i fredags. De står nu utspridda längs staketet och det jag behöver köpa, eller snickra till själv, är passande spaljér. Jag vill inte ha vita, inte i plast, inte någon färg överhuvudtaget faktiskt och absolut inte solfjädersformade. Även om det sistnämnda kanske nästan räknas som kult nuförtiden.

Grannen har några riktigt snygga till sina klätterrosor och jag gick över igår för att fråga var de var köpta. Självklart var det frun i husets pappa som snickrat ihop dem själv. Rackarns ballonger!

Kanske får det bli en tur till ett större varuhus där de får såga till några bra längder som jag sen kan snickra ihop själv till passande spaljéer.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Armeringsnät är ju inne nu i olika former, höjder you name it. Kanske inte passar till en kaprifol dock men ett tips 🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

