Jämka med mjöl

tisdag 21 juni 20:42 e m kl. 20:42 | Publicerat i Baka kaka, IKEA, Vardagsfunderingar | 1 kommentar

Idag var jag och Wilmer iväg på det gulblå varuhuset och letade efter mörkläggningsgardin (kan han månne sova längre än till 5 då?) och burkar till mina bakingredienser. Att ha öppnade mjöl- och sockerpåsar är både bökigt och kladdigt.

Mörkläggningsgardinen hittade jag dock till slut till ett suveränt pris på Jysk – och i grönt dessutom! 

JÄMKA Burk med lock, set om 2, transparent vit, blå En stund innan sonen somnade in för natten satte maken upp den i hans rum. Jag kan lugnt säga att det gjorde milsvid skillnad. Nu är det bara att se om morgonen blir en anings längre tack vare mörkret. Hoppas kan man ju alltid.

Burkarna hittade jag dock på IKEA. Jämka i tvåpack, där den ena rymde 3,5 liter och den andra 2,5 liter. Kommer nog att styra upp lite i min baklåda.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. åh, tack för tipset! skall genast testas!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

