Liljor

fredag 1 juli 11:10 f m kl. 11:10 | Publicerat i Blommor, Me like, Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Liljan är min absoluta favoritblomma. Jag älskar så mycket med dem; formen på kronbladen när de vecklar ut sig, doften som sprider sig i huset, den krispiga, vita färgen och det faktum att de håller länge.

Jag fick en bukett liljor till Midsommar och de står än. Det finns dessutom två knoppar kvar, så det finns ytterligare tid framöver att njuta av dem. Underbart.

20110630-153008.jpg

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Lilja är också min favorit. Vi har inte hittat ngt bra ställe att hämta från bara. När vi bodde i sthlm åkte vi förbi hötorget varje fredag. En hel bukett för 50 spänn var standard. Här uppe är det så himla dyrt.

    • När vi bodde i stan åkte jag alltid till torget och köpte där. Mellan tio och tjugo spänn tog de för en kvist med en sisådär tre till sex knoppar på.På bara tre kvistar fick man en jättebukett med de ljuvliga blommorna. Den lokala blomsterhandlaren är dyr, så det blir inte lika ofta nu tyvärr. Fram för fler billiga liljor! 🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

