En ny människa

torsdag 29 september 21:37 e m kl. 21:37 | Publicerat i Barn, Födelsedag, Kärlek, Lycka, Me like, Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Idag hälsar vi en ny liten syssling välkommen till världen. Yay!
Vi hoppas att vi snart får möjlighet att träffa det lilla livet.

Varje gång jag hör om nyfödda barn, slungas jag i en enda millisekund tillbaka till stunden då jag först höll Wilmer i min famn. Den lyckan.

Obeskrivbar.
Omättlig.
Oändlig.

Där, i den där fantastiska bebisbubblan, befinner de sig nu. Hela familjen med två stolta storebrödrar. Så snart de fått komma hem och landa i det nya livet tillsammans, hoppas jag få en stund med den nya lilla människan. Så man får lukta. Pussa. Krama försiktigt.

Annars är det en lugn kväll i soffan. Maken är iväg på match. Svenska cupen. En match som började kl 21. Jo, det är sant. Den började klockan nio på kvällen och varar cirka två timmar framåt. Blir det förlängning och straffar, kan jag räkna med att mannen kryper ner i sängen vid halv ett, ettsnåret. Sjuka Europaregler och nåt om att HIF inte får spela samtidigt som MFF och annat blaj.

Jaja. Jag har CSI, wordfeud, datorn och twitter.
Jag klarar mig nog ändå.

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Noah ser fram emot att träffa er! Och vi oxå såklart :-). När passar det? Vi får höras på tele! Kanske äta nåt till ihop till helgen? Kan ju göra nåt enkelt eller köpa thaimat eller nåt. Kram!

    • Ska bli underbart att ses! Stor kram


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

