Verkligen? Jag menar, verkligen?

fredag 9 december 21:17 e m kl. 21:17 | Publicerat i Vardagsfunderingar | 4 kommentarer

Jag är med i en köp- och säljgrupp på Facebook som främst riktar sig till de som bor här runtomkring.

Jag förundras så över vad folk försöker kränga – helt galna gamla skitsaker som de måste ha rotat fram ut de dammigaste gömmorna på vinden. Vill någon verkligen köpa Husläkarens ABC-bok från 90-talet? Eller vad sägs om en batikfärgad klänning för 30 spänn? Ett par klumpiga (och så fula att jag inte ens skulle tagit emot dem om jag så fått 100 spänn i handen) vinglas för 15 kronor?

Det mest skrämmande tycker jag är kommentarer som säger att personen ifråga gärna vill köpa den där plastsaken för 40 kronor men att de undrar om säljaren kan lägga undan den tills barnbidraget kommer. Skrämmande och sorgligt.

Särskilt ett par personer är väldigt flitiga med att lägga in den ena kassa bilden på nån skitsak efter den andra i sina album, vilket gör att deras namn och saker hela tiden läggs överst i feeden. M.y.c.k.e.t irriterande eftersom det faktiskt dyker upp vettiga saker då och då.

Eftersom jag irriterar mig så mycket får jag nog helt enkelt gå ur gruppen. Inte mycket svårare än så. Men då missar jag ju roliga kommentarer som;
Någon som har en korvstopparmaskin att sälja?

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Den gick jag oxå ur för ett tag sen. Man blir ju knäpp! :/
    Funderar starkt på att gå ur gruppen Mammor i Skåne med. De får gånger jag har frågat nåt får man inga vettiga svar på och vissa (nu är det ju så att det inte finns dumma frågor – men hallå – en gräns går ju dock) frågor är ju helt…ja, finns inte ens ett ord för det. Och oftast blir man tillrättavisad eller dumförklarad… :/

    • Säger detsamma! Om båda grupperna, haha 🙂

  2. Men Nina. Det är faktiskt inget fel på korvstopparmaskiner. Nu ska du inte vara sån! 🙂

    • 😀 Självklart inte, Anneli!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

