Peka med hela handen

fredag 6 januari 10:32 f m kl. 10:32 | Publicerat i Jobb, Kollegor, Vardagsfunderingar | Lämna en kommentar

Igår hade jag en deadline att passa.
Materialet som skulle produceras till denna deadline var enorm – inte oöverstigelig, men tillräcklig för att hjärtat skulle pinna på i 190 hela förmiddagen.

När man är beroende av andra för att ens eget jobb ska flyta smidigt (vilket de flesta nog kan känns igen sig i), kan det vara väldigt frustrerande med deadlines, särskilt när många viljor och önskemål ska försöka tillgodoses. Ytterst är det mitt ansvar – och jag som har beslutanderätt – men självklart vill man att resultatet ska bli det allra bästa för alla parter.

Samtidigt gillar jag att arbeta under press, att pusha mig själv, göra lite mer, lite bättre.

Känslan när man skickar in allt, i tid, och lättnaden som följer. Obeskrivbar.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

