Kasslergratäng á la lchf

tisdag 17 januari 19:11 e m kl. 19:11 | Publicerat i LCHF, Mat/recept, Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Ikväll blev det hemmapåhittad kasslergratäng. Fantasin kan tryta ibland med den här lchf-grejen jag hoppat på, men ikväll får jag ändå tillstå att mitt hopkok lyckades.

20120117-191053.jpgJag började med att steka upp shalottenlök, gul & grön paprika samt zucchini. Över med det i en skål. Därefter slängde jag ner tärnad kassler och lät det brynas med svartpeppar & paprikakrydda.

Min kitchen aid vispade upp vispgrädde och crème fraîche lite lätt. Efter att ha smort en gratängform med smör, hällde jag i kasslern, lade över lök/paprika/zucchini och strödde över rikligt med smakstark ost. In i ugnen en dryg halvtimme. Tadaa!

Gott och enkelt!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Låter gott! Sallad till?

    • Exakt 🙂


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

