Kickoff inför det nya året!

söndag 22 januari 20:58 e m kl. 20:58 | Publicerat i Borta, Festligheter, Kollegor, Kul, Me like, Shopping, Stockholm | 1 kommentar

Vi har sparkat igång det nya året med en rejäl kickoff i vår hufvudstad.

Två dagar var vi där, först en bara vi på kontoren här hemma där vi bondade med en gondoltur uppför Globen samt en mordgåta i kvällningen (som mitt lag löste och där jag dessutom vann en Oscar för bästa rollprestation, tack för det Kit Stalka!) och en hel massa drinks.

Vi har dessutom hunnit med shopping och isbarshäng.

Fredagen var tillägnad den stora kickoffen för alla medarbetare runt om i Sverige. Detta året var vi 650 stycken som slöt upp.

Till vår stora förvåning bjöds det på kaffe när vi kom. I första pausen vatten. Och frukt, för bövelen – jag får ju inte glömma vindruvorna!

Lagom taggade var det därefter dags för några timmars prisutdelning för bästa säljare, bästa detta och detta och bästa det där. Ljuspunkten var att en av våra fina medarbetare fick ta emot det ärofyllda priset för Årets rookie! Hon drog ner flertalet välförtjänta applåder och halvt om halvt lovade att hon skulle äntra scenen igen de kommande åren – om än i andra kategorier. Med tanke på hennes driv och målmedvetenhet, skulle det förvåna mig om hon inte står där uppe snart igen.

Sen! blev det däremot vin och öl och lite mingel. Jag stötte på (som i träffade, inget annat) min bordskamrat från två år sedan och han är fortfarande sjuhukt lik Richard Gere. Eller om det är tvärtom. Galet 🙂 

Efter maten drack hela vårt gäng bubbel i baren för att fira såväl pristagerskan som oss allihop och vi skålade för framtida lycka och välgång. Därefter presenterade Peter Settman, vår suveräna (och livstidskontrakterade) konferencier, kvällens artist. 

Som jag hoppats och trott, studsade Timbuktu fram! Jag älskar den mannen och hans musik, ja hela hans person. Underbar, liten (kortare än jag! Jag står böjd på fotot nedan) och energisk som få – man vill bara stoppa ner honom i fickan och plocka fram honom lite då och då. Kan tilläggas att jag stod längst fram och sjöng/dansade med i varenda sång.

Sen fortsatte vi dansa till en schysst DJ som höll oss på fötterna fram till sista låten 02:40. Denna småbarnsmorsan har inte dansat så intensivt och mycket på flertalet år, det vill jag lova!

Lika underbart som det var att tillbringa två dagar med de fina människorna jag spenderar arbetsdagarna med, lika underbart var det att komma hem till familjen igen. Borta bra och hela den biten.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åh det låter som ni haft en härlig helg! Det är viktigt att fylla på trevlighetskontot så man orkar resten av året 🙂
    Ha en bra vecka!
    Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

