Men 1 km klarade jag och jag dog inte ens!

tisdag 3 april 19:36 e m kl. 19:36 | Publicerat i Kollegor, Sport, Tävling, Vardagsfunderingar | 2 kommentarer

Ja herreminje – jag ska genomföra en löpartävling, hör och häpna! Tillsammans med några kollegor ska jag besegra ett antal kilometrar.

Har aldrig sprungit, förutom till bussen eller den i skolan påtvingade kolrundan på idrottsplatsen i byn där jag växte upp.

Men nu ska jag kämpa mig igenom ett helt lopp. Helst utan att dö på vägen. Återstår att se hur det kommer att gå. Jag har cirka fyra veckor på mig att få upp lite flås, vilket säkert inte räcker på långa vägar med tanke på min obefintliga kondition.

Av dagens testa-nyinköpta-dojjorna-med-en-dragande-hund-i-koppel-samt-Kiddo-i-barnvagn-tur så verkar i alla fall skorna funka. Frågan är väl snarare hur jag får mina ben att funka i en halvmil. Living on the edge!

20120403-193230.jpg

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ser bra ut Lilja, if there is will, there is way 🙂 Själv tränar jag inför Göteborgsvarvet och litar mycket på viljan 🙂 Lycka till min vän! Kramis

  2. Vi kan ta en tur tillsammans med vagnarna en dag, för jag har också nya pjucks som ska joggas in 🙂
    Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

