Att njuta av de små stunderna

torsdag 28 juni 21:39 e m kl. 21:39 | Publicerat i Havet, Kollegor, Me like, Segelbåt, Sommar, Vardagsfunderingar | Lämna en kommentar

Idag föreslog en kollega att vi skulle äta lunch på Kajkanten; ett ställe som sannerligen gör skäl för sitt namn där det ligger vid hamnen med utsikt över guppande segelbåtar och motorbåtar.

Jag hakade så klart på och snart satt vi där och gungade med benen under barbordet och blickade kisande ut över hamninloppet med solen i ögonen.

Hans generösa räkmacka gjorde entré tillsammans med min kyckling- och baconmacka med hemmagjorda pommes vid sidan om. Jag bad den goa och glada servitrisen om lite bearnaessås, vilket hon fixade på ett litet kick.

Och herreminje så gott det var!
”Ett skönt avbrott från kontoret”, som min kollega nöjt konstaterade. Jag kunde inget annat än hålla med.

20120628-213656.jpg

20120628-213819.jpg

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

