Tusen och en natt

söndag 26 augusti 22:13 e m kl. 22:13 | Publicerat i Festligheter, Kul, Me like, Vänner | 1 kommentar

20120826-221128.jpgIgår var vi på en fantastiskt rolig fest med arabiskt Tusen och en natt-tema.

Jag fick ett ryck samma dag som festen skulle äga rum och sydde/trixade ihop lite attiraljer som skulle kunna passa med ett tyg som jag hittade i gömmorna här hemma.

Med ett par sköna haremsliknande byxor lånade från Jenny, en paljettbeströdd topp, guldsmycke i pannan och runt en sjal i midjan samt rejält användande av kajal runt ögonen blev det faktiskt mycket bättre än jag trodde.

Maten vi åt var inspirerad av samma tema. Vi avnjöt bland annat dadlar, couscousbaserade röror och hummus.

Gästerna var glada, värdfolket på ett strålande humör och musiken lockande, vilket innebar att festen i sig blev riktigt härlig. Många uppsluppna och hjärtliga skratt spred sig i den stjärnbeströdda natten.


Ja, jag bjuder på bilden. 
Sminkinspiration fick jag här.
1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Schnygggast på feschten 🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

