Julkalender

måndag 12 november 12:20 e m kl. 12:20 | Publicerat i Barn, Jul, Me like, Wilmer | 4 kommentarer

20121110-151600.jpg

20121110-151609.jpg

Jag är så glad att Kiddot äntligen är stor nog att få en julkalender á la klappar.

Jag minns hur spännande det var, hur förväntansfull och ivrig jag och min bror var varje år när farmor och farfar kom hem för att först plocka fram alla små paket, sätta fast dem på våra fina sydda kalendrar (min var en avlång variant med ett lok och tågvagnar och brorsan hade en blå tomtetavla) och därefter hänga upp dem i våra rum.

När december väl började, började även klappöppningen.

Imorgon kommer nog mitt tåg på posten och det ska Kiddot få överta.

Äntligen kan jag fortsätta denna charmiga och älskade tradition och jag känner faktiskt samma förväntan och iver nu – allt inför sonens reaktion.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag hade också en sådan kalender när jag var liten. Det var verkligen super roligt när det var dags för kalendern! (Ja det är ju en sak till som händer just första dagen ;)). Kram

    • Hmm, händer det nåt annat just den dagen menar du?

      😛

      Kram

  2. ”Tågpaketet” postat!!
    Kram

    • Toppenbra! Ser fram emot att plocka upp den.
      Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

