Lite jobb – stor förändring

fredag 19 april 19:06 e m kl. 19:06 | Publicerat i Hemma, Inredning | Lämna en kommentar

20130419-200405.jpgIbland får vi ryck här hemma och börjar flytta runt möbler och mattor, hänger upp tavlor och byter ut handdukar. Enkla saker som gör ganska stor skillnad.

Nu senast var jag trött på vår hall; det hände liksom ingenting utan var bara vitt. Visserligen har min älskade metallicsvarta-med-vita-stjärnormatta från Pappelina [Viggo] hängt med några år (sedan förra huset), men den ensam kunde kunde inte få bort det lite trista första intryck som huset gav nya gäster.

För en tid sedan tog jag tag i saken och köpte ett enormt tygstycke med ett färgglatt och roligt mönster. IKEA (med tyget Ulla-Bella) to the rescue, som så många gånger förr.

20130419-200321.jpgMed en härligt orange liten dammsugare och flertalet färgglada värmeljushållare på några tavelramar på motsatta väggen, blev plötsligt den förut så färglösa hallen nu en färgsprakande och glad dito.

Eftersom jag satte upp tyget på enklast tänkbara sätt – med häftstift – kommer den att vara hur smidig som helst att byta ut närhelst jag känner för det.

Nu har jag siktet inställt på badrummet. En annan Pappelina, nämligen Molly, ska nog få liva upp där. Färg gör mig glad!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

