Life of Pi

tisdag 23 april 18:11 e m kl. 18:11 | Publicerat i Böcker | Lämna en kommentar
Etiketter:

20130423-191122.jpgJag har sett reklamen för, vad som verkar vara, den storslagna filmen Life of Pi, baserad på boken med samma namn författad av Yann Martel.

En ensam pojke i en livbåt på det stora, kalla havet.
Ensam förutom en liten detalj då. En bengalisk tiger.

Jag var tvungen att läsa boken innan vi ser filmen, eftersom jag ofta tycker att de missar så mycket i filmatiseringarna.

Den var bra. Kanske inte så högtflygande som jag fått känslan av, men helt klart läsvärd och med en svindlande historia. Jag hade då rakt inte överlevt många dygn på en livbåt, ätandes den ena råa fisken och de andra råa sköldpaddsinälvorna efter varandra – det är ett som är säkert.

I och för sig vet man inte hur man hade reagerat i en sådan extrem situation, om överlevnadsinstinkten hade kickat in så till den milda grad att ett fiskhuvud hade kunnat se aptitligt ut.

Nu ser jag fram emot att se filmen och hur de har löst många av de mest fantasieggande delarna av boken.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

