Mateusevangeliet

tisdag 21 maj 16:51 e m kl. 16:51 | Publicerat i Bäst just nu, Hemma, Me like | Lämna en kommentar
Etiketter:

Jag är verkligen helt förälskad i Mateus porslin. Helst skulle jag vilja ha lite av allt, men jag tror att jag vet vart jag ska börja nu.

Förhoppningen – om jag kan övertyga Kiddot (läs: maken), så startar samlandet redan på Mors dag med ett spetskantat fat i ljusrosa.

Därefter tänkte jag önska mig presentkort inför födelsedagen och köpa sex spetskantade mattallrikar (25 cm) i färgen sand och sex assietter (20 cm) i helspets i grått. Den kombon syns på bilden överst till vänster.

När det är klart blir det till att bjuda in på middag!

När andan faller på ska samlingen utökas med de fina ostronskålarna som jag vill ha i den minsta storleken i ljusrosa (översta bilden till höger, skålarna med vågiga kanter), så att man kopplar samman färgschemat med det stora fatet.

Visst är det en bra plan?

20130521-164845.jpg

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

