Fullt schema

torsdag 28 maj 20:31 e m kl. 20:31 | Publicerat i Grannar, Vardagsfunderingar, Vänner | 5 kommentarer

Våra grannar brukar skratta åt oss.

Kanske inte för att vi alltid är jätteroliga (fast det är vi), eller för att vi ser speciellt skojiga ut (men vem gör inte det klockan sju under morgonrundan med hunden, pre-dusch och -fransborstning?).
Nä, de brukar skratta för att vi alltid har saker att göra, människor att träffa.

Kan ni inte komma över på lördag och grilla? frågar de ibland.
Njae, vi ska fixa grejer på förmiddagen, äta lunch med den och den och sen åka iväg till de där på kvällen, så nä, det kan vi inte tyvärr.
Men nästa lördag då?
frågar de då.
Nä, då har vi bokat med de där och de där, och helgen efter det med de där och sen ska vi iväg på sånt och sen göra annat och lite trix däremellan.

Så då får vi träffas en tisdagskväll och grilla istället, vilket går hur bra som helst och faktiskt livar upp den tråkigaste av veckodagar.

Och apropå vårt fullspäckade schema, så kan ju inte vi hjälpa att vi är sådana trevliga sociala jävlar. Och att alla vill vara med oss. 😀

Semester i Italien kanske?

torsdag 28 maj 10:30 f m kl. 10:30 | Publicerat i Vardagsfunderingar | 1 kommentar

italien

När jag tog den här bilden igår kväll fick jag genast en känsla av vingårdar i ett härligt medelhavsland. Eller en apelsinlund. I Frankrike, eller Spanien kanske. Eller Italien?

I mitt sinne vandrade jag mellan vinrankorna med makens hand i min. Lät solens strålar värma min rygg medan vi promenerade i de slingrande gångarna. Njöt av den friska luften, skallen från de uppspelta gårdshundarna en bit bakom oss, doften av medelhavssol, av semester.

Sen tittade jag upp från kamerans skärm och upptäckte att jag stod i min egen lilla trädgård i lilla Sverige och att den skällande hunden var min egen som frågade vad jag sysslade med och varför han stod på andra sidan terrassdörren och inte bredvid mig, på vingården där i Frankrike. Eller kanske i Spanien. Eller varför inte Italien?

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.